Wil jij meer sales behalen en meer winst maken met jouw bedrijf? En dat zonder extra te adverteren, met dus hetzelfde aantal website bezoekers? Dit klinkt als een droom in de oren van elke ondernemer. Maar het is daadwerkelijk goed haalbaar.
Conversieoptimalisatie is hetgeen waar jij naar op zoek bent. Hiermee voer je verbeteringen door aan je website, waardoor bezoekers sneller een aankoop doen of een lead formulier invullen. Een aantal belangrijke stappen zijn nodig om dit te bereiken, wij kunnen dit voor je uitvoeren.
Het concept van conversieoptimalisatie is eigenlijk heel simpel. Alles wat je doet om jouw website te verbeteren zodat mensen sneller geneigd zijn om een bepaalde actie te ondernemen (zoals een aankoop doen), valt onder conversieoptimalisatie. Dit is natuurlijk erg voordelig, aangezien je meer uit je bestaande bezoekers kunt halen. Je hoeft op die manier niet extra geld te spenderen aan advertenties, je gaat gewoonweg efficiënter om met je bestaande middelen en mogelijkheden. Er zijn verschillende dingen die je kunt doen om conversieoptimalisatie te bewerkstelligen.
Het begint allemaal bij het bepalen van de juiste waardepropositie. Wat houdt dit in? Je moet goed voor ogen hebben aan welke behoeftes van de klant jij voldoet, en hoe jij je onderscheidt van de concurrentie. Alleen wanneer dit duidelijk is, kan je beginnen met het doorvoeren van goede veranderingen, die deze unieke waardepropositie overbrengen aan de klant, waardoor deze sneller iets zal kopen. Hoe weet je wat de beste waardepropositie is? Hiervoor moet je een goede analyse maken van je doelgroep, je concurrentie, de markt, en je eigen bedrijf.
Wanneer je dit hebt gedaan, kun je de volgende stappen ondernemen. Het is bijvoorbeeld ook belangrijk dat je technische mankementen op je website verhelpt. Niets jaagt een klant sneller weg, dan een trage laadtijd. De gebruiksvriendelijkheid is eveneens een factor om rekening mee te houden. Klanten willen makkelijk kunnen shoppen, producten moeten makkelijk gevonden kunnen worden. Hiervoor is een goed uitgedachte websitestructuur een vereiste. Tenslotte speelt de emotionele beleving van een website ook een grote rol. De kleuren, foto’s, filmpjes en teksten hebben hier allemaal invloed op. Je wilt dat de uitstraling van je website klopt, en past bij het product of de dienst die jij verkoopt.
Wij maken gebruik van A/B testen om je website te optimaliseren. Dit houdt in dat wij twee scenario’s maken en ze allebei uittesten. De optie die het best presteert, zullen wij aanhouden. Op die manier verbeteren wij je website aan de hand van harde data, een resultaatgerichte aanpak dus!
Wij werken al jarenlang prettig samen met Badkamer Evolutie. Wij hebben hen op een aantal manieren goed geholpen, conversieoptimalisatie is er daar een van. Hoe hebben wij dit aangepakt?
Allereerst hebben wij goede leadformulieren gemaakt waardoor mensen hun contactgegevens achterlaten. Dit kunnen wij goed bijhouden omdat wij de juiste tracking tools hebben geïnstalleerd.
Vervolgens hebben wij gekeken hoe we ervoor konden zorgen dat nog meer mensen contact zouden zoeken. Om dit te bereiken hebben wij overal op de website de juiste CTA’s (call to actions) neergezet, die mensen overhalen om contact op te nemen.
Verder hebben wij met behulp van foto’s, filmpjes, de lay-out en goeie teksten de website aantrekkelijker gemaakt. Het luxueuze imago van Badkamer Evolutie wordt goed overgebracht. Hierdoor zullen klanten eerder het lead formulier invullen. Al deze veranderingen hebben ervoor gezorgd dat het conversiepercentage van de website flink gestegen is!
BlueBird Media is een no-nonsense bedrijf. Wat bedoelen wij hiermee? Wij gaan voor resultaat. Geen gladde marketing praatjes die leuk klinken maar niets opleveren. Nee, wij willen echt nuttig werk verrichten voor onze klanten. Wij doen een aantal dingen om dit mogelijk te maken.
Allereerst meten we alles goed door. We zullen je website grondig analyseren, en vervolgens de juiste tracking codes installeren. Zo weet je precies wat er verkocht wordt, en wat voor effect onze veranderingen hebben.
Ten tweede hebben we een ervaren team van designers, marketeers en ICT’ers waardoor we jouw website op alle vlakken kunnen verbeteren. Zowel op technisch vlak, als qua uitstraling.
Ten derde, onze doorgevoerde veranderingen zijn op basis van de verzamelde data. Wij gebruiken dus een echte wetenschappelijke benadering.
Klinkt dit interessant? Neem dan vooral contact op. Het is geheel vrijblijvend. Wij staan klaar om je te helpen.
"De jongens van BlueBird zijn top! Ze hebben een hele mooie website voor mij gemaakt. Ook helpen de marketeers mij met Google Ads en SEO. De designs zijn ook super. Ik hoef mij nergens druk om te maken!"
"BlueBird Media, een bedrijf waarbij je je binnen no-time thuis voelt. Na 2 jaar samenwerken kan ik zeggen dat het eerder als een familie aanvoelt dan een zakelijke samenwerking.
Er wordt naar je geluisterd en je wordt als “klant” gewaardeerd! Resultaten zijn zichtbaar.. een kwalitatief team wat er alles aan doet om doelstellingen te behalen!"
"BlueBird Media heeft mijn bedrijf heel goed geholpen. De website is erg professioneel gemaakt. Ze hebben ook veel verstand van SEO. Momenteel sta ik voor meerdere zoekwoorden op een nummer één positie!"
Deze bedrijven gingen je al voor